Sinds juni 2013 moeten appartementseigenaren op het kantoor van VVE-010 de subsidie ‘Collectieve Particuliere woningverbetering Rotterdam’ digitaal aanvragen. De aanvraag doe je samen met een adviseur van VVE-010. Het is dus belangrijk dat je als particulier beschikt over een DigiD en als bedrijf, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, eHerkenning hebt.
Hoe werkt het?
U gaat naar de website van de gemeente Rotterdam en logt in op Mijn Loket.
De adviseur van VVE-010 zorgt na het inloggen ervoor dat alle juiste gegevens worden verstuurd. Het gaat dan over:
- Het aanvraagformulier subsidie Collectieve Particuliere Woningverbetering Rotterdam;
- Een kopie van de splitsingsakte;
- Een opgaaf van het rekeningnummer van de VvE of voor de eigenaar van het gehele pand;
- De bijlage bij de subsidieaanvraag, met de kostentoedeling (breukdeel);
- Het meerjaren onderhoudsplan (MJOP);
- De offerte(s);
- Een recent uittreksel van het kadaster (niet ouder dan 6 weken);
- Het investeringsbesluit (notulen offertevergadering).
Na het uploaden vraagt de gemeente nog om projectgegevens (naam, doelen en omschrijving), een telefoonnummer en een e-mailadres van de eigenaar. Voor de gemeente is deze vorm van subsidieaanvragen overzichtelijker omdat alle noodzakelijke gegevens direct compleet bij elkaar zijn.
Bron: VvE010